ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ
Μετά τη συγκρότηση
τριμερούς επιτροπής στην οποία συμμετείχαν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, η Πρόεδρος
του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «ο Αριστοτέλης» και ο Δήμαρχος ελήφθη ΟΜΟΦΩΝΑ
απόφαση για την έναρξη της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής
Αγωγής στο δήμο μας. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Δήμαρχος μας συναίνεσε ανάμεσα
σε άλλους πέντε σε ολόκληρη την Αττική (Φιλαδέλφεια, Βουλιαγμένη, Χαϊδάρι,
Πέραμα, Άγιοι Ανάργυροι) να συμμετέχει πιλοτικά στο εγχείρημα και χωρίς
να υποχρεώνεται (https://www.esos.gr/arthra/56495/se-184-dimoys-tis-horas-arhizei-sholiko-etos-2018-2019-i-dihroni-ypohreotiki-prosholiki).
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού παιδείας
επιλέχθηκαν μόνο οι δήμοι με ομόφωνες γνωμοδοτήσεις για τη δίχρονη
προσχολική αγωγή (https://xenesglosses.eu/2018/04/giati-epilechthikan-mono-dimoi-omofones-gnomodotiseis-gia-dichroni-proscholiki-agogi/).
Ως αποτέλεσμα τα
παιδιά που έχουν γεννηθεί το έτος 2014
δε μπορούν να αιτηθούν για μια θέση στους παιδικούς σταθμούς του δήμου μας και
είναι υποχρεωμένα να φοιτήσουν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία τη σχολική χρονιά
2018-2019. Το γεγονός αυτό δεν ισχύει σε κανέναν άλλο δήμο της Αττικής (εκτός
των πέντε που αναφέρθησαν). Σε όλους τους άλλους Δήμους (λόγω της αδυναμίας
εφαρμογής), δηλαδή οι οικογένειες μπορούν να επιλέξουν που θα κάνουν την αίτηση
τους (παιδικός σταθμός-δημόσιο νηπιαγωγείο).
Οι εργαζόμενοι στους
παιδικούς σταθμούς δεν είχαν ΚΑΜΙΑ ενημέρωση από τη δημοτική αρχή για ένα
ζήτημα τόσο μεγάλης σημασία. Είναι προφανές ότι
θα έπρεπε να γνωρίζουν σχετικά με τη συγκρότηση της επιτροπής και την
πρωτοβουλία του Δημάρχου ώστε να τοποθετηθούν.
Η δημοτική αρχή
καλείται να απαντήσει εκ των υστέρων
Α. Πώς θα εξυπηρετήσει βρέφη ηλικίας 6
μηνών-2,5 ετών όταν δεν έχει την υποδομή και ισχυρίζεται ότι ΘΑ την αποκτήσει
μέχρι τον Αύγουστο χωρίς τη διαβεβαίωση της τεχνικής υπηρεσίας;
Β. Δεν συμφωνούμε με το καθεστώς των voucher, αλλάπώς διασφαλίζεται
η χρηματοδότηση της λειτουργίας των παιδικών σταθμών όταν είναι προϋπόθεση ένα
μεγάλο ποσοστό των παιδιών που φιλοξενούνται να διαθέτουν vouchers (κουπόνια); Αν δεν υπάρχουν
βρεφικά τμήματα για να εξυπηρετηθούν πως ο δήμος θα έχει χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ;
Γ. Πού θα βρει το προσωπικό όταν στα
βρεφικά τμήματα που λέει ότι θα λειτουργήσει απαιτείται περισσότεροι παιδαγωγοί
να έχουν την επίβλεψη λιγότερων παιδιών; Πώς είναι σίγουρο ότι θα αιτηθούν τόσα
πολλά παιδιά μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ ώστε όχι μόνο το προσωπικό μέσω ΕΣΠΑ να
παραμείνει αλλά και να εξασφαλιστεί επιπλέον;
Δ. Πώς αποτελεί πολιτική θέση της
δημοτικής αρχής η παροχή προσχολικής αγωγής με ποιοτικούς όρους όταν σύμφωνα
και με το κείμενο που κατέθεσε στην τριμερή επιτροπή η πρόεδρος του συλλόγου
εκπαιδευτικών προκύπτει ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα ώστε να ενοικιαστούν
κατάλληλα κτήρια σε περίπτωση που δεν επαρκούν τα υπάρχοντα, να γίνουν μαζικοί
μόνιμοι διορισμοί νηπιαγωγών, να καλυφθούν όλα τα νηπιαγωγεία με το αναγκαίο
βοηθητικό προσωπικό (https://krisseis.blogspot.gr/2018/04/blog-post_62.html).
Άρα είναι υπό διεκδίκηση και
όχι δεδομένη η ικανότητα για εφαρμογή προσχολικής αγωγής με ποιοτικούς όρους. Αποδεικνύεται
στην πράξη ότι το σωστό και δίκαιο διαχρονικό αίτημα για 2ετη υποχρεωτική
προσχολική αγωγή υπονομεύεται στην πράξη από κυβέρνηση και δημοτικές αρχές.
ΣΩΜΑΤΕΙΟ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΝΕΑΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
5/6/2018